Sunday 5 June 2011

Bab 5 - Project Location

       Dafi sedang memicit-micit kepalanya yang masih sakit . Jeff menyuluh sekeliling ruang tamu . Dafi terperasan ada kelibat orang sedang memandang ke arahnya . Dafi memegang tangan Jeff ketika dia hendak bergerak . 
     " Kenapa Fi ? Kau ok ke ? , " Jeff duduk di sebelah Dafi . 
     " Aku nampak ada orang la dekat situ , " Dafi mengangkat jari telunjuknya ke arah bilik di hadapan mereka . 
     " Kau biar betul Fi . Biar aku tengok sekejap , " Jeff bergerak ke arah bilik tersebut . 
       Jeff bangun dari tempat duduknya . Lampu disuluh ke dalam bilik . Dafi menggagahkan diri untuk bangun dan melihat sendiri apakah benar ada orang dalam bilik itu . Merka berdua bergerak perlahan-lahan menghampiri bilik tersebut . Dalam kesamaran malam , Dafi lihat ada seorang wanita melihat ke arahnya . 
     " Jeff ! Aku nampak dia kat situ tadi , " Dafi menunjuk ke arah sesuatu sudut . Dafi ingin memasuki bilik tersebut tetapi dihalang oleh Jeff . 
     " Kau stay sini . Aku pergi tengok , " Jeff melangkah ke dalam bilik tersebut . Lampu disuluh mencari wanita yang dimaksudkan . 
       Dafi memerhatikan sahaja gerak geri Jeff dari luar bilik . Jeff menyuluh sekitar bilik tersebut namun kelibat wanita yang dimaksudkan tidak ditemui . Tiba-tiba , Jeff terdengar sesuatu datang dari bawah katil . Jeff merendahkan badan perlahan-lahan sambil menyuluh ke bawah katil . Namun tiada apa-apa . 
     " Tak ada la Fi . Semua clear . Mana ade orang Fi , " Apabila Jeff berpaling ke arah muka pintu . Dafi sudah tiada .
     " Dafi ? Kau pergi mana ? , " Jeff mula risau . 
       Ketika dia hendak keluar dari bilik tersebut . Jeff terperasan ada sesuatu dia atas katil . Bukan manusia . Jeff menoleh namun tiada apa-apa di atas katil . Jeff mencari Dafi di sekitar ruang tamu . Pintu besar rumah agam terbuka luas . Jeff yakin bahawa Dafi telah keluar melalui tersebut . Jeff keluar rumah dengan segera . Dia melihat Dafi bergerak menuju ke belakang rumah kaca , tempat bunga-bunga disimpan . Jeff memanggil nam Dafi tetapi tiada jawapan . Jeff bergerak ke belakang rumah kaca . 
       Dafi berhenti di hadapan garaj . Jeff keluar daripada rumah dan terus bergerak ke belakang rumah kaca . Dafi cuba memanggil nama Jeff tetapi tidak berjaya . Dafi pengsan di hadapan garaj . 

No comments:

Post a Comment